Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace hry na theremin pomocí senzoru Leap Motion
Staurovský, Maroš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci, která bude simulovat hru na hrací nástroj theremin pomocí senzoru Leap Motion za použití protokolu MIDI. Tento senzor umožňuje detekovat pohyb rukou a gest v sledované oblasti. Toho využívá výsledná aplikace na simulování stejného způsobu hraní jaký se využívá v případe thereminu. Na rozdíl od tohoto nástroje ale poskytuje možnost produkovat zvuk různých nástrojů čehož je dosáhnuto za pomocí standardu MIDI. V práci jsou pak blíže popsané vlastnosti senzoru Leap Motion a protokol MIDI.
Převod zvuku do MIDI formátu
Pleva, Pavel ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi převodu jednoduchého hudebního signálu do MIDI formátu. Obsahuje stručné uvedení do vybraných částí standardu MIDI, které jsou pro tuto problematiku důležité. Dále jsou probrány charakteristicé vlastnosti zvuku, jež je potřeba z hudebního signálu pro zápis do SMF zjistit nebo které jejich zjišťování jistým způsobem ovlivňují. Na konci práce je popsán algoritmus pro převod implementovaný v prostředí Matlab.
Hudební improvizace
Angelov, Michael ; Hradiš, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce sa zabývá problematikou algoritmické kompozice hudby, zejména oblastí počítačem řízené hudební improvizace. V úvodních kapitolách je uveden přehled existujícich nástrojů a přístupů nejčastěji používaných v oblasti počítačové hudby. Následně je v práci uveden návrh nového systému pracujícího na principech markovských řetězců a prediktivních stromů spolu s popisem jeho implementace. Hlavní úlohou navrhované aplikace je analýza uživatelem předložené externí MIDI nahrávky a následná tvorba nového a inovativního hudebního materiálu ve formátu MIDI s tematikou blízkou originální nahrávce, čímž se vytváři dojem počítačové improvizace na dané hudební téma.
Konvertor synchronizačního kódu MTC a LTC
Miškařík, Vít ; Hanák, Pavel (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Konvertor synchronizačních kódů LTC na MTC a naopak je důležité zařízení pro synchronizaci všech zařízení používaných pro úpravy, střih a jinou práci se zvukovými a videomateriály. Většina těchto digitálních zařízení podporuje synchronizaci podle MTC, zatímco na analogovém pásu je údaj o čase zaznamenám ve formě LTC. Právě zde nachází uplatnění konvertor těchto synchronizačních kódů. Návrhu a realizaci obousměrného konvertoru těchto synchronizačních kódů se věnuje tato práce.
Experimentální softwarový syntetizér a sekvencer
Fadieiev, Heorhii ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována experimentálnímu softwarovému syntezátoru a sekvenceru. Jejím hlavním cílem je realizace experimentálního elektroakustického hudebního nástroje na základě návrhu vytvořeného v rámci semestrální práce. Unikátní charakteristikou tohoto syntezátoru je možnost přiřadit každému tónu jiný vlnový průběh z oblasti subtraktivní syntézy, ale také amplitudové a frekvenční modulace, stejně jako možnost vytvoření komplikované rytmické struktury. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá shromážděním teoretických poznatků zaměřených na téma syntézy zvuku, MIDI a softwarového programu Max. Druhá část práce představuje návrh experimentálního nástroje s přihlédnutím k blokovému schématu syntezátoru, jeho sekvenceru a generátoru. Další část práce pojednává o realizaci nástroje, popisuje jeho vzhled, GUI, způsob ukládání dat do paměti a uvádí rozbor patche syntezátoru. Poslední část zmiňuje praktické zkušenosti a obecné charakteristiky výsledného nástroje.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.
Systém pro záznam a opakování událostí pro zvukové systémy
Klobása, Jiří ; Černocký, Jan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro záznam a opakování událostí pro zvukové systémy. Úvodní část práce je věnována studiu zvukových systémů, jejich uživatelskému rozhraní a komunikačním protokolům, které jsou zvukovými systémy využívány. Dále je prezentována základní charakteristika platformy Mac OS X, její uživatelské rozhraní a principy vývoje na této platformě. Jádro práce tvoří návrh systému pro záznam a opakování událostí a konceptu událostí, který specifikuje reprezentaci událostí v systému a jejich následné zpracování. V závěru práce je představena implementace navrženého systému pro Mac OS X s ohledem na možnosti rozšíření systému a jeho vlastnosti.
Automated percussionist based on XML, MIDI and Pure Data technologies
Konczi, Róbert ; Mačák, Jaromír (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
This document deals with XSLT transformation of MusicXML documents for musical purposes, to create an automatic drum machine for XML and PureData applications. In this work are explained two different types of transformations. The first transformation creats a final extensive MusicXML file by using elementary MusicXML documents. The next transformation converts MusicXML files into program called Pure Data.
Převod not jednohlasé melodie ze zvukového signálu do protokolu MIDI
Krupička, Jan ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je porovnat možnosti detekce frekvence základního tónu v jednohlasé melodii. V práci je uveden přehled detekčních metod vycházejících z metod pro detekci základního tónu řeči. Tyto metody využívají časové, spektrální a kepstrální oblasti. Jsou porovnávány z hlediska úspěšnosti detekce na různých testovacích signálech. Součástí práce je implementace těchto metod v programovacím prostředí Matlabu. V úvodu práce jsou popsány základní vlastnosti hudebního signálu. Uveden je přehled různých soustav ladění a popsána problematika určení výšky tónu z detekované frekvence. V další části se práce zabývá problematikou MIDI. Uvedena je stručná historie a základní popis MIDI protokolu. Větší část je věnována struktuře a způsobu zápisu do takzvaného standardního MIDI souboru (SMF) a způsobu převodu detekovaných frekvencí na čísla not dle MIDI protokolu. Posledním úkolem práce bylo vytvořit program v jazyce C. Jeho úkolem je analyzovat jednohlasou melodii ve formě zvukového signálu a přiřadit detekovaným tónů čísla not dle MIDI, které jsou následně zapsány do SMF. Pro tento program byla vybrána detekce základního tónu v časové oblasti, která vykazovala nejlepší výsledky v porovnání s ostatními. Pro urychlení výpočtu korelace byl použit algoritmus takzvané rychlé korelace. Program byl vytvořen ve formě MEX souboru, který je možno využít v programovacím prostředí MATLAB prostřednictvím jeho externího rozhraní pro jazyky C a Fortran. Byl také připojen také popis knihovny FFTW, použité pro výpočty Fourierovy transformace.
MIDI kontroler pro řízení DAW software
Korytář, Matěj ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku DAW kontrolerů pro řízení zvukového produkčního software. V rámci práce je analyzován jeden z používaných komunikačních protokolů, protokol Mackie Control. Jelikož je tento protokol založen na MIDI, je zde také popsán přehled typů MIDI zpráv. Práce obsahuje celkem dva návrhy vlastního DAW kontroleru. První je založen na protokolu Mackie Control, druhý na Generic Remote, který nabízí lepší přizpůsobitelnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.